8 En Etkili SEO Önerisi
En etkili seo önerisi 2019 itibariyle geçerli tekniklerdir. Arama motoru optimizasyonu (SEO) adından da anlaşılacağı gibi, web sitenizin arama motorları sonuçlarında iyileştirmesi adına uygun teknikler ve adımlarla dizine eklemektir. Google gibi arama motorları, web sitenizin içeriğinde bulunan ve size bahsedeceğim uygulamalar neticesinde sitenizi analiz eder ve maksimum anahtar kelime sayısına göre sıralar.
SEO işlemleri göründüğü kadar basit olmasa da, doğru teknikler ve çalışmalar sonucunda anahtar kelimelerinizde yüksek arama hacmine göre sıralamalarda yerinizi alırsınız. Tavsiyem, en iyi SEO hizmeti veren bir firmadan destek almanızdır. Çünkü yüksek arama hacmi olan kelimelerde risk daha yüksektir. Doğru yapılmadığı takdirde sitenize zarar verebilirsiniz.
Google sıralama algoritması zaman zaman değişmektedir. Önümüzdeki birkaç yıl içinde neyin doğru stratejide olacağını tahmin etmek oldukça güçtür. Ancak, mevcut sıralamanızı korumak ve iyileştirmek adına daha önce uygulanıp, doğru sonuçlar alınmış tekniklerle devam edilmelidir. Ancak bu teknikler zaman içerisinde sürekli olarak değişeceğini de bilmeniz çok önemli. Böyle olacağı içinde, işletmenizi, rekabetlerin üstesinden gelmek için tüm yeni kanıtlanmış tekniklerle sitenizi güncel tutmanız çok önemlidir.
Kanıtlanmış En İyi SEO Türleri
Arama sonuçlarında görünmek bir işletmenin büyümesi için hayati bir öneme sahiptir. Ancak, doğru, etik ve kalıcı sonuçlarla yerinizi korumak size bağlıdır. SEO işlemi 3 ana sınıftan oluşan, geniş bir alana sahiptir.
Siyah Şapka SEO
Siyah şapkalı SEO işlemi en kısa tabiriyle, hızlı yükselmek ve üst sıralarda yer almak adına arama motorlarını aldatma işlemidir. Bunlar en bilinen tabiriyle; anahtar kelime doldurma, ilgisiz bağlantı metinleri oluşturma ve ilgisiz web sitelerinden aşırı geri bağlantılar oluşturma sürecinden geçebilir. Siyah şapkalı SEO işleminin aşırı kullanımı arama motorlarındaki varlığınıza bir süre sonra geri dönüşü olmayan zararlar vereceğini de bilmelisiniz.
Beyaz Şapka SEO
Beyaz şapkalı SEO, iyi bir kullanıcı deneyimi yaratarak SEO yapmanın en etkili ve kalıcı yollarından biridir. İçeriğinizin kalitesi ve web sitenizin genel yapısının iyileştirilmesini içerir. Ayrıca spam gönderiler oluşturulmaması koşuluyla, blog ve forum içerikleri, doğru üretmekten geçer. Beyaz şapkalı SEO işlemi arama motorlarında yüksek sıralamanın güvenli ve etkili bir yoludur.
Gri Şapka SEO
Gri şapkalı SEO yöntemi ise, hem beyaz hem de siyah SEO tekniklerini dikkate alan bir hybrid SEO tekniğidir. Basitçe anlatmak gerekirse, bu sıradışı yöntem şu an kabul edilen ancak arama motorları yasağının biraz daha alt seviyesinde olan etik olmayan teknikleri kullanmayı içerir. Bu teknikler şu an yasal ancak yakın bir gelecekte yasadışı hale gelme riski yüksektir. Yasal dememizin sebebi aslında algoritma açıklarından dolayı oluşan bir işlemdir. Algoritma kendini yenler ve bu tip yöntemleri yasakladığından yasadışı olacağını öngörülecektir.
Bu yöntem, nerede yapılacağına bağlı olarak iki yönteme ayrılmıştır. On-page ve Off-page SEO yöntemleridir. Adından da anlaşılacağı gibi, sitenizin herhangi bir sayfasına istediğiniz trafiği istediğiniz siteye veya sayfaya yönlendirme işlemidir. Bu işlem sayesinde ilgili sayfasının iyileştirilmesi yapılır, böylece arama motoru web sitesinde veya ilgili sayfanızda daha uzun kalır. Öte yandan sayfa dışı SEO yani (Off-page SEO), hedef web sitesi için geri bağlantı aldığınız kaynak web sitelerinden gerçekleşir. Bu işlemi genelde ücretli satın almayla gerçekleştirirler. Bu tip işlemler arama motorları tarafından yasal görülmese de halen etkili yöntemlerdir ama kalıcılığınız bu işlemlerin Google tarafından tespit edildiğinden sonra ne olur bilinmez.
8 En Etkili SEO Önerisi – 2019
Bu işlemleri sadece beyaz şapkalı SEO teknikleriyle bir web sitesi sıralaması üzerinde çalışmanız gerektiğinizi söylemek isterim. SEO Arama motoru optimizasyonu söz konusu olduğunda dikkat edilmesi gerek en iyi uygulama yöntemleri aşağıdadır.
- Title Tags (Başlık Etiketleri)
Title tags, arama motorlarına içeriğinizin ne hakkında olduğunu söylediklerinden SEO işlemleri için temel bir unsurdur. İlgili anahtar kelimelerin ve oluşturacağınız cümlenin kullanımı ne kadar güçlüyse, web sitenize arama motorları tarafından o kadar fazla trafik yönlendirilir. Size tavsiyem, başlığınızdaki cümleyi kurarken arama motorundan aranma sayılarına göre bir başlık organize etmeniz olacaktır. - Meta Descriptions (Meta Açıklaması)
Meta desciption başlık etiketinin altında görünür. Meta açıklaması, kullanıcıya web sitenizin ne hakkında olduğunu açıklar ve onları web sitenizin aradıkları içeriğin bu web sitesinde olduğuna dair ikna eder. 160 karakterlik kısa ve net olmalıdır, ancak sitenize tıklama almanız için ziyaretçileri yeterince ikna edici olmalıdır. - Hedeflenmiş Anahtar Kelimeleri İçeren, İçeriğiniz
Aramalardan gelen bir kullanıcının web sitenizde bir süre kaldığından emin olmanız çok önemlidir. Bu web sitenizin içeriğinin kullanıcıya doğru bilgi vermesi ve ihtiyacı olan tüm içeriği ona sağlamanızla doğru orantılıdır. Yazacağınız içerik sadece arama motorlarında görünür olmanın aksine, ziyaretçinin bu içerikten sağladığı bilgi daha ön plandır. Kullanıcının arama hacimlerindeki hedeflediği kelimeler, içeriğinizle aynı olmalıdır. Böylece ziyaretçi istediklerini sitenizden almış olur.İçeriğiniz özgün ise, bu da dönüşüm oranınızın artmasındaki büyük faktörlerden biridir. Ancak, eklediğiniz içeriğin farklı web sitelerinde olması durumda sizi kopya içerik yüzünden yasaklayacağını unutmayın. - Header (H1) Tags (H1 Başlığı)
H1 Başlıkları oluşturduğunuz içeriğin konusunu temsil eder. Kısaca, içeriğinizin başlığı görevindedir. Bu oluşturacağınız içeriğin amacını doğru şekilde açıklayan anahtar kelimeler içermelidir. Bu başlığı belirlerken mutlaka H1 tag eklemeyi unutmayınız. - Internal Linking (İç Bağlantı)
Internal linkler, kullanıcı bir web sitenin farklı bölümlerine yönlendirirler. Bunlar, ziyaretçileri tıklama üzerine belirli sayfalara götüren HREF’ler veya butonlar yardımıyla yapılmaktadır. Internet bağlantılar doğru yapıldığında hem gelen ziyaretçiyi daha fazla bilgilendirmek, hem de aramalarda çıkmak istediğiniz anahtar kelimelerinizde güçlenmenize yardımcı olur. Olur olmaz her içeriğinizden mevcut aynı kelime üzerinden yapılan internal linkler o kelimede spam’a girme riskini arttırır. Bu tip bir oluşumdan spam’a girip girmediğinizi anlamak için, Google arama konsoluna info:siteismi.com yazarak sonuca ulaşabilirsiniz. Eğer siteniz aramalarda ilk sırada çıkıyorsa sorun yok. Alt kısımlarda çıkıyorsa, spam’a girmek üzeresiniz. Eğer hiç çıkmıyorsa spam’a girdiniz demektir. - İçerik
İçerik SEO için değil, daha iyi bir kullanıcı deyimi içindir. Öncelikle oluşturacağınız içerikleri arama motorları için değil, kullanıcı odaklı yapmanızı tavsiye ederim. Şimdi oluşturacağınız ilk paragraf 4-5 cümleyi aşmayacak şekilde olmalıdır. Anahtar kelimenizi de ilk cümlede geçirmeniz çok önemlidir. Ayrıca okuyucunun içeriğe dâhil olmasını sağlamak için kısa cümleler kullanmaya özen gösterin. Okuyucular aradıklarını rahat bulmaları için onları sayfa içlerinden yönlendirici başlıklar ve anahtar kelimeler kullanmalısınız. - UI/UX Tasarım
En iyi kullanıcı arayüzünü geliştirmek de SEO’un bir diğer önemli parçasıdır. Rakiplerinizden daha iyi bir web sitesi tasarlayın. Ziyaretçilerinizin tüm sorularına yanıt verebilecek ve tatmin edici olmalıdır. Tasarımın iyi olması, gelen ziyaretçileri web sitenizde daha fazla tutmada da önemli rol oynar. Kullanıcı odaklı, sade, özgün ve estetik açıdan hoş görünen bir tasarım geliştirmelisiniz. Böylelikle kullanıcılar web sitenize hayran kalması ve daha fazla süre geçirmesine olanak tanır. - Sosyal Medya
Dijital çağda yaşıyoruz ve sosyal medya platformları bu yüzyılın zirvesi konumundadır. Araştırmalar gösteriyor ki, 13 yaşın üzerindeki herkesin Facebook ya da Instagram hesabı var. Yani, milyonlarca potansiyel müşteriye evinizin rahatlığında ulaşabileceğiniz anlamına gelir. Reklam vermek hiç bu kadar kolay olmamıştı. SEO işlemi tamamen arama motorlarında görünürlük ile ilgilidir. Sosyal medya pazarlaması SEO’nun bir parçası değildir, fakat ziyaretçi çekmek ve trafik sağlamak adına çok etkili ve ucuz yöntemlerden biridir. Bu da size büyük avantajlar sağlar. Mutlaka kuruluşunuzun yani şirketinizin sosyal medya hesapları olmalı, etkin ve profesyonel anlamda yönetiminin yapılması, SEO tarafında etkili bir adım olacaktır.
ÖNERİ
Black hat ( Siyah şapkalı) SEO’nun hızlı sonuçlar ürettiği söylenebilir, ancak bunun ileride çok büyük bir bedeli vardır. Google, geri bağlantı linklerini sık sık denetler ve Google optimizasyon politikalarına uymayan tüm web sitelerini yasaklar. Yasaklanan web siteleri daha sonra tüm bağlantı linkler aramalardan çıkartır ve kimsenin bulamayacağı, sayfalara doğru sürükler. Sadece bir süreliğine etkili olan ve daha sonra birçok yasaklamaya ve cezaya maruz kalacak bir yöntemi neden deniyorsunuz? Beyaz şapkalı SEO yöntemiyle daha fazla çaba sarf edebilirsiniz, ancak web sitenizin daha fazla kelimede çıkması, süreklilik ve kalıcılık anlamında tartışılmaz en iyi yöntemidir. İnstagram (instagram.com/dobaycomtr) sayfamızdan bizi takip edin.